Never Let You Go

Hej! Hoppas att du stannar kvar och läser min första novell Never Let You Go! En tonårsnovell för dig som gillar One Direction (och kom igen, vem gillar de inte?). Kramar från Julia

Never Let You Go Del 18

Kategori: Never Let You Go

Previously:
–      How did it go, Emmy? Frågar Eleanor när jag rullar in.
–      It went fine. But the pain starts now.
–      I love you all, but please go home. I don’t want you to see me like this. It’s gonna get worse. And I need to spend time with my dad, anyway.
–      Okay, but are you sure baby? Frågar Harry.
–      I am. But thank you all so much for being here.
–      Of course, säger Louis.

De åker hem och helvetet börjar. Det är bara att vänja sig, intalar jag mig självEfter många helvetes-behandlingar börjar jag faktiskt må bättre. Det är nu en vecka sedan min första strålbehandling och imorgon är det bal. Dagen jag, Perrie och Eleanor väntat på hur länge som helst. Vi sitter och pratar allihop hemma hos mig.

–      So, does everybody have a date to prom?

Frågar jag nyfiket, i hopp om att få veta vem Niall och Liam planerar att gå med. Harry, Louis och Zayn ler stort och ger varandra en (observera mitt försök att läsa av killblickar) bra-gjort-vi-är-inte-forever-alone-blick.

–      Oh, can you be more obvious? Frågar Liam irriterat men med glimten i ögat.

–      We already know you have beautiful girlfriends. Instämmer Niall.

–      Awwwww, säger jag, Eleanor och Perrie i kör.

Alla ler och Harry pussar mig på pannan och viskar:

–      It’s true though. You’re beautiful.

Jag kysser honom och ser i ögonvrån hur Liam himlar med ögonen.

–      Seriously, who are you going with boys? Frågar Eleanor.

–      Well, Danielle and I just broke up so that’s not gonna happen.

–      I’m sorry Liam. Säger Eleanor beklagande.

–      It’s fine… I’ll ask someone nice in school!

–      Great! And Niall? Frågar jag i ett desperat sista försök.

Niall börjar rodna och jag ler mot honom.

–      You have someone, don’t you?

–      Yeah, I kind of do! I’ve been seeing this girl for a few weeks now!

–      Wow, Niall! That’s amazing! But, how come i didn’t know this? Harry, did you know?

–      Yeah, I did… Säger han tyst.

–      It just didn’t seem important with everything going on with you! Säger Niall.

–      I always want to know that kind of stuff! It makes me happy!

–      Okay, sorry Emmy.

–      It’s fine. Säger jag med ett litet leende.

–      So, what’s her name?

–      Sarah. Sarah Michaels.

–      Oh, I know her! She goes in my biology-class! She’s the cutest. You’ve picked a good one. Säger jag med en mystisk ton i rösten.

Vi skrattar lite och fortsätter prata. Det slutar som vanligt med att jag, Perrie och Eleanor pratar om tjej-saker och killarna blir uttråkade och pratar om annat.

 

–      We NEED to go shopping together! Utbrister Perrie.

–      Definitely, säger jag och Eleanor samtidigt.

–      Should we bring Niall’s girl? Sarah? Undrar jag.

–      Yeah! It would be nice to get to know her a bit before the actuall prom! Säger Eleanor.

–      I have her number! I can call her!

–      Call her now!

Jag tar fram kontakten och ringer upp med högtalare på. Hon svarar snabbt.

 

–      Hello?

–      Hi it’s Emmy! From your biology-class!

–      Oh hi!

Niall märker snabbt att det är hon och tittar frågande på mig. Han mimar till oss ”What are you doing? Don’t tell her I’m here”. Vi är nära på att börja skratta på grund av Nialls nervösa min. Men istället tar jag mig samman och fortsätter konversationen.

–      I was wondering if you’d like to go prom-dress shopping with Eleanor, Perrie and I? Since you’re about to be apart of the ”gang” now! Säger jag och skrattar lite.

–      Yeah, that would be really nice!

–      Did Niall tell you about everyone?

–      Yeah, he mentioned you guys! Your boyfriend is the cute curly one right? Harry, is it?

–      Yes, he is! Jag tittar på Harry och han ler sitt fantastiska leende. Sedan tittar han på Niall och blinkar med ena ögat. Han mimar långsamt. ”Watch out for the cute curly one”. Niall tittar allvarligt på honom ”She’s mine”, mimar han tillbaka.

–      And Eleanor is with Louis right? And Perrie with Zayn?

–      You got it all right! So, can you meet us in about twenty minutes at Starbucks down at the park?

–      Yes, it sounds perfect!

–      Great! See you soon!

–      See you, bye!

Vi lägger på och vi tittar på allvarligt på killarna som redan sitter och retas med Niall.

 

–      Keep yourselves busy while we’re gone. Oh and don’t be too hard on Niall. We’re going to press his girlfriend for relationship-info. We’ve already got that covered. Säger Eleanor med en lite misslyckad James Bond röst.

Vi skrattar och börjar bege oss mot Starbucks för att möta Sarah. På vägen pratar vi om vilka affärer vi ska besöka och vad vi planerat. Vi kommer fram till att gå in i typ varje affär som säljer klänningar. Vi är alla shopping-galna så vi tänker göra det till en heldag. Jag kommer på att jag lämnat fem killar ensamma i mitt hus. Det kommer garanterat vara förstört när jag kommer hem igen. Yay.

Precis när vi kommer fram påminner min kropp mig om cancern. Jag får otroligt ont och bestämmer mig för att sätta mig ner. Jag lägger handen på huvudet i ett försök att förbättra huvudvärken. Det går inte direkt fantastiskt.

 

–      Are you okay, Emmy? Frågar Perrie oroat.

–      It hurts, but I’m going to be fine.

Eleanor och Perrie klappar mig tröstande på armen. Precis när vi är mitt i vårt fina ögonblick kommer Sarah.

 

–      Are you okay? Är det första hon frågar. Det verkar vara det första alla frågar.

–      Mhmm, it’s just the cancer speaking.

–      I heard about that. I’m so sorry Emmy!

–      It’s okay. I’m okay.

Eleanor går till kassan och beställer frappuccinos till alla. Sedan börjar shoppingen! Jag har fortfarande ont men det är den vanliga varje-dag-cancern som jag känner. Och ja, jag har döpt mina smärtor. Det är praktiskt.

 

Vi hittar otroligt fina klänningar och hinner prata jättemycket medans. Jag märker att Sarah är den perfekta killen för Niall.

Perrie hittar självklart världens finaste klänning, med sin otroliga känsla för mode. Hon ser så vacker ut att jag har lust att slå mig själv. De här tjejerna förstör min självkänsla totalt. Eleanor ser om möjligt, finare ut en någonsin. Och Sarah ser hur söt ut som helst i sin blå cocktailklänning.  När det kommer till mig däremot, är jag inte så säker. Visst, klänningen är perfekt. Men jag kan inte bära upp den. Varje gång jag tittar mig i spegeln ser jag en svag, 18-årig tjej som försöker bekämpa sin cancer. Jag antar att det är en av effekterna av att vara döende. 


Del 18 wiiiii! Nästa del är baleeeeeen, yay! Hoppas ni tittar in! Den kommer antingen ut imorrn eller på lördag! 

Ha det bra så hörs vi snart. Och just det, kommentera och sprid gääärna. Jag blir verkligen överlycklig när jag ser folk som twittrar eller instagrammar om novellen. ÖVERLYCKLIG. 

Kraaaaam :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: