Never Let You Go

Hej! Hoppas att du stannar kvar och läser min första novell Never Let You Go! En tonårsnovell för dig som gillar One Direction (och kom igen, vem gillar de inte?). Kramar från Julia

Never Let You Go Del 7

Kategori: Never Let You Go

Previously: Det har blivit väldigt mörkt och vi båda vet att vi borde börja åka hemåt. Men jag vill verkligen inte det. Det här har ärligt varit den bästa kvällen i mitt liv. Alla känslor som jag aldrig vetat funnits är plötsligt här, och jag känner mig hel på ett sätt jag aldrig känt mig förut. Jag lovar, vi är eviga.

Gårdagen var helt fantastisk och jag har fortfarande kvar känslan. Med Harry är allt underbart. Det är ren fakta.

Min mobil plingar till.

 ”Good morning pretty girl”. Jag ser att Harry har skrivit det och jag lyser upp.

”Good morning gorgeous boy”, svarar jag.

”Want to join me and the boys for a day at the beach down at the pier? I would love it if you came! X”

”I’ll be there! What time? X”

”Great! One o’clock!”

”See you Harry. X”

”See you babe. Xx”

Det är sista helgen innan skolan börjar och att spendera dagen med mina favoritpersoner kommer bli perfekt.

 

Jag packar med mig allt man kan tänkas behöva och fixar mig som vanligt. Sedan sätter jag mig som vanligt vid datorn och loggar in på twitter.

”Looking forward to a long beach day with my favourite people”

Jag äter lite (okej, mycket) mat innan det är dags att åka iväg.

–      Pappa, kan du skjutsa mig till stranden vid piren?

–      Okej, vad ska du göra där då?

–      Träffa killarna, och bada antar jag.

–      Med ”killarna” antar jag att du menar Harry och hans kompisar?

–      Jaaa!

–      Okej, då åker vi!”

Pappa skjutsar mig så långt det går.

–      Var försiktig och ring mig om jag ska hämta dig!

–      Ja, då!

–      Hälsa alla från mig!

–      Okej, puss.

 

Liam kommer precis efter mig och jag väntar in honom. Han kommer springandes mot mig och vi kramas länge.

 –      Hello girl best friend!

–      Well, hello boy best friend!

–      The last person who gets to the beach loses. Deal?

–      Deal

Vi börjar springa och det är väldigt lika, tills Liam tar upp mig på sin axel, och springer vidare mot stranden.  Precis när vi kommer till mållinjen släpper han ner mig. Men på fel sida om linjen. Självklart.

–      I win! utbrister Liam

–      We both know that was cheating! Säger jag bestämt men jag skrattar fortfarande.

–      Well, what can I say. You’re too fast for me Emmy.

–      Okay, but give me a hand before I lift you up.

 

Han hjälper mig upp men slänger upp mig på sin rygg istället. Och den här killen som sägs vara 19. Moget.

Vi går en bit på stranden (han går) innan vi ser de andra killarna. Mins ögon dras direkt till Harry. Han är så perfekt.

Vinkandes, börjar de gå mot oss.

–      We have arrived! Utbrister Liam med en tillgjord mörk röst.

–      The princess and her horse, säger han med samma röst.

–      The princess is looking beautiful as always. But the horse… Hmmm, I’m not really sure.

–      Joke on Harry, säger Liam med en irriterad röst. Men han kan inte riktigt gömma sitt flin.

 

Harry tar min hand och jag hoppar ner från Liam. Han kramar mig länge och kysser mig sedan på munnen. Vi båda ler och flätar ihop våra händer.

 

–      I take that as the date was successful? Säger Zayn och ler stort.

–      It really was! Säger jag.

Alla ler och stämningen är väldigt skämtsam. Det är inte i många situationer de här killarna är seriösa. Men skämtsamt är bra. Det är exakt vad jag behöver. Något enkelt, utan komplikationer.

Vi går mot solstolarna och filtarna, där killarna har sina saker och lägger oss och solar. Harry lägger sig på filten och jag lägger mig bredvid.

–      Come here, säger han och omfamnar mig med sin ena arm.

Jag ligger på hans bröst och han ger mig en av hörlurarna. The A Team spelas och jag börjar le som en galning. Harry ser det och ler tillbaka. Vi ligger där länge och det är skönt att inte göra så mycket. Att vara nära honom räcker gott och väl för mig.

 

Helt plötsligt häller Zayn en stor hink vatten på oss.

–      Oh, come on. I thought we’ve already been through that, säger jag med tanke på att Harry hällde vatten på mig och Louis förra gången alla var tillsammans såhär.

Alla skrattar och Zayn bär upp mig och slänger i mig i havet.  Nu är det bara Liam som inte är blöt. Jag springer upp till honom på stranden och sätter mina blöta, kalla händer på hans rygg.

–      Oh, you did no just do that.

–      I believe I did.

Harry kommer springandes och vi hjälps åt att bära upp Liam. Vi slänger i honom också och nu är alla i vattnet och badar. Alla skrattar och skvätter vatten på varandra.

Jag är så glad. Allt som hänt innan; med Clara och mamma känns lättare nu. Självklart går jag på ett eller annat sätt runt med en sorg i hjärtat, men Harry och alla de andra killarna har hjälpt mig igenom det. Det gör inte alls lika ont längre.

 

Vi spenderar dagen på samma sätt ända tills solnedgången: jag och Harry nära varandra och mycket bus och skratt. Jag inser hur mycket de betyder för mig. 

Jag har Harry och jag har mina fem bästa kompisar. Det är allt jag behöver.


Det har blivit lite av en tradition det här, att lägga upp en del precis innan midnatt, haha! Hoppas att ni tycker om delen!

Kommentera och sprid gäääärna

Kraaaamar!

Kommentarer

  • Hazza säger:

    😍

    2013-06-22 | 15:21:45

Kommentera inlägget här: