Never Let You Go

Hej! Hoppas att du stannar kvar och läser min första novell Never Let You Go! En tonårsnovell för dig som gillar One Direction (och kom igen, vem gillar de inte?). Kramar från Julia

Never Let You Go Del 5

Kategori: Never Let You Go

Previously: 

När jag kommer ut därifrån och tar upp min mobil för att ringa pappa, ramlar det ut en lapp.

”Hiiii gorgeous”. Give me a call: 09040 224 812 Xx

 Så fort jag kommer hem sms:ar jag Harry.

”Thank you sooo much for tonight, had so much fun! Hope we can do it again sometime. Xx”

Jag trycker på ”skicka”, men ångrar mig snabbt. Nu kommer jag låta desperat eller hur? Han kommer tycka att jag är klängig och konstig. Åh, varför ska jag alltid förstöra allt?

 

Telefonen plingar till. Ett nytt sms från Harry:

 Me too! Would you like to eat dinner with me tomorrow night? Just you and me? X”

Det kanske var bra att skicka sms:et ändå. Jag svarar snabbt:

 ”That sound perfect! X”

 ”Great! Can I pick you up at eight? Xx”

 ”Yes! Perfect. X”

 ”Goodnight babe. X”

Han är perfekt. Där blev det klart. Pojkväns material, 100 %.

”Goodnight Harry. Xx”

 
 

Jag somnade återigen med ett leende på läpparna. Det börjar bli en vana nu. Allt vänder.

 

Jag vaknar snabbt av min alarmsignal på telefonen. ”Don’t wake me up” spelades högt och jag sjöng med varje gång. Om någon skulle se och höra mig nu skulle fömodligen ingen prata med mig. Jag kastar mig upp ifrån sängen, ny dag, nya äventyr.

Jag tar fram min mobil för att kolla instagram och twitter, när ett sms dyker upp på skärmen. När jag ser att det är från Harry börjar jag le.

”Good morning beautiful”

Jag avlider. Gaaaah, är det här ens lagligt. Det är precis som när man var tolv och skrev upp alla saker som sin pojkvän skulle vara. Harry har allt som min lista innehöll. Förmodligen mer.

 

Jag svarar snabbt:

”Good morning handsome, looking forward to tonight! Xx”

”I have something special planned for you. Xx”

”I’m exited J x

”Me too”

”See you tonight then! X

”Yes! X”

 

Ett okänt nummer poppar upp på min skärm.

–      Hej!

–      Hello? It’s Liam!

–      Oh, hi Liam!

Jag glömde helt bort att jag nuförtiden bodde i London. Kommer ta ett tag att vänja sig. 

–      So, do you have any plans today?, frågade han.

–      No, actually i don’t, just for tonight!

–      Okay! Do you maybe wanna go for a walk? I can give you a personal guiding tour.

–      That sound really nice! What time, and where?

–      Do you know where St Jame’s park is? We can meet there around eleven?

–      Yeah, actually I do! See you soon. Bye Liam

–      Bye Emmy!

 

Jag börjar klä på mig och fixa mig. Jag vill inte vara försenad idag igen…

Klockan är 10.45 och jag är vilse i London. Great.

Efter att ha bett typ tio personer på vägen, hittar jag äntligen fram. Jag och mitt lokalsinne är väl inte direkt bästisar, om man säger så.

När jag kommer dit står redan Liam där och väntar på mig!

 

–      Hiiiiiii Emmy!

–      Hiii Liam!

–      Thank you for yesterday! Had soooo much fun.

–      Me too, i don’t think i’ve laughed that much in years!

–      Me neither!

Vi båda ler stort och skrattar lite.

–      So how are things going with Harry? Säger han och blinkar med ena ögat.

–      Really good! He is just the sweetest boy ever! He is such a good listener and he really understands me!

–      That’s good! He REALLY likes you too! We all like you, though! Not in that way, but you are a beautiful, fasinating girl Emmy.

–      Aw, thank you Liam! I like you all so much! It’s nice to have this kind of friendship, you know? Where everything is so easy. no drama.

–      Yeah! I’m really looking forward to getting to know you even better! Vi båda ler.

–      So do you want to go shopping? Frågar jag honom snällt. Jag behöver verkligen smakråd för ikväll. Jag vet inte om Liam är den bästa att gå och shoppa med men han känner Harry bra och är den ända just nu.

–      Only for you Emmy…

–      Yes, yes yes!

 Vi börjar gå mot en gata full med affärer och sedan sätter vi igång! Liam är faktiskt ett utmärkt smakråd och jag är glad att han följde med mig! Vi går in i många affärer innan vi hittar den perfekta outfiten.

–      So what do you think? Jag snurrade runt och svände med håret och klänningen.

–      You look beautiful Emmy! Harry is gonna faint when he sees you in that. It’s perfect.

–      You think? Thank you so much! I’m glad your here!

–      Ofcourse!

Jag bestämde mig för att köpa klänningen! Den var verkligen vacker och jag hade ett par skor som skulle bli perfekta till! Jag börjar redan bli lite nervös inför ikväll… Men just nu är jag bara glad att Liam är här med mig! Han är verkligen en bra kompis! Ser fram emot att bli ännu närmre med honom och alla de andra killarna.

Jag och Liam skiljs åt utanför affären eftersom att jag måste hem och fixa mig!

–      Thank you for coming with me Liam!

–      A pleasure, emmy!

Vi kramas länge och han öppnar dörren till taxin åt mig. Vi vinkar hejdå och jag börjar åka hemmåt. Ikväll är det dags. Dags för daten med killan jag gillar. Allt kan förändras, här och nu.


Jätteråkig del, förlåt! Men mellan delar kan behövas ibland, ville liksom börja lite på en vänskap och så. Men nästa del är DATEN! JAg är så exited, är ni? Hoppas det!

Förlåt för uppdateringen btw. Kommentera och sprid.

Kram kram kram

Kommentarer

  • Emelie säger:

    jätte bra novell! skriv oftare!!! :D

    Svar: Tack så jättemycket! Ska verkligen försöka skriva oftare, hoppas att du fortsätter läsa! :D
    Julia s

    2013-06-20 | 14:54:59
    Bloggadress: http://emelojsan.blogg.se

Kommentera inlägget här: